Продолжаем.
Как мы установили в предыдущей части
https://touchytough.blogspot.com/2020/11/2.html
понятия «зіпсований бюлетень» и «недійсний бюлетень» различны с точки зрения избирательного законодательства Украины. Как по определению, так и по характеру их учета.
Испорченные бюллетени запаковываются вместе с неиспользованными бюллетенями и положительно не определяют количество проголосовавших на выборах.
Недействительные бюллетени учитываются отдельно, их количесвто сообщается при оглашении итогов выборов, они положительно определяют количесво принявших участие в выборах избирателей. Если отбросить мишуру, их статус таков, что избиратель проголосовал, но не представляется возможным однозначно определить результат его волеизъявления ( тут стоит добавить: в рамках действующего избирательного законодательства). В качестве пруфов смотрите ссылки на ВКУ в предыдущей части, а также здесь:
Порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці
...
41. Дільнична виборча комісія при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, поданих за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища зобов’язана перевірити, чи дорівнює кількість виборців, які взяли участь у голосуванні, сумі кількості недійсних виборчих бюлетенів та виборчих бюлетенів, голоси в яких подані за кандидатів на виборчій дільниці в цьому виборчому окрузі. У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія складає акт із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої розбіжності, який підписується членами дільничної виборчої комісії. Підписи засвідчуються печаткою комісії. Цей акт мають право також підписати присутні кандидати в депутати у відповідному багатомандатному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища, їх довірені особи та офіційні спостерігачі.
Скажу сразу, я потратил несколько часов и в итоге так и не нашел прямого указания в ВКУ, где бы говорилось о том, что недействительные бюллетени могут привести к объявлению повторных выборов. Что меня, признаюсь, не удивило от слова совсем. (Тут есть ещё одна путаница. Многие ошибочно используют термины «повторные выборы» и «повторное голосование». Это не одно и то же, но в данном случае нет необходимости разбираться подробнее).
Но есть определения терминов и однозначные логические из них следствия, что позволяет требовать такого исхода через суд (при наличии соответствующих оснований, само собой). А также изменений в избирательное законодательство, так как существующая на данный момент система не позволяет избирателям должным образом осуществить свое волеизъявление и нарушает их избирательные права ( Стаття 21. Виборчого Кодексу України).
Давайте рассмотрим эту логику.
Продолжим с протоколов комиссий самого нижнего уровня.
Протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської (міста з кількістю виборців 90 тисяч і більше осіб) ради
...
2. До протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці цифрами заносяться:
1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією;
2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів;
3) кількість виборців, внесених до уточненого списку виборців на виборчій дільниці;
4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування;
5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;
6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;
7) сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
8) кількість виборчих бюлетенів, що виявилися у кожній виборчій скриньці, із зазначенням номера скриньки та позначенням переносної скриньки (скриньок);
9) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню;
10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці;
11) сумарна кількість дійсних голосів виборців у межах виборчої дільниці;
12) кількість голосів виборців, які підтримали регіональні виборчі списки кандидатів від кожної організації партії;
13) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до регіонального виборчого списку кандидатів від кожної організації партії;
14) кількість голосів виборців, які підтримали весь регіональний список кандидатів від кожної організації партії.
…
Визнання дільничною виборчою комісією голосування на виборчій дільниці недійсним
1. Дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:
1) випадків незаконного голосування (опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частиною п’ятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більше ніж на 10 відсотків кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці.
…
3. У разі прийняття рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним усі бюлетені, виявлені у виборчих скриньках на цій виборчій дільниці, вважаються такими, що не підлягають врахуванню. У цьому випадку протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці повинен містити лише відомості, зазначені у пунктах 1-7 та 9 частини другої статті 251 цього Кодексу. На місці інших відомостей ставиться прочерк. Протоколи складаються дільничною виборчою комісією у порядку, встановленому статтею 251 цього Кодексу.
4. У разі прийняття рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним виборчі бюлетені запаковуються. На пакеті робиться напис "Виборчі бюлетені", зазначаються назва місцевих виборів, номер багатомандатного округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.
5. Рішення дільничної виборчої комісії про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним та акт, на підставі якого прийнято це рішення, додаються до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.
Эта статья определяет многое и может стать отправной точкой для наших выводов.
Т.е. есть четко определенные законом основания для признания голосования недействительным, по крайней мере в рамках ДВК. Они определены в части 1, пункт 1 статьи 252 ВКУ. Там же есть слова, которые служат еще одним аргументом в пользу моего выбора, а именно отметки за обоих кандидатов. Выделю их отдельно: «...голосування особою більше ніж один раз...у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;»
Я думаю, не требует каких-то отдельных доказательств, что отметка за обоих кандидатов и есть голосование «больше, чем один раз». По сути, (я на этом настаиваю и это может быть предметом судебных разбирательств), что подобное голосование тождественно голосованию «против всех», пункт, который появлялся в наших бюллетенях, но потом исчез. Я считаю, просто за ненадобностью, так как законодательство предоставляет возможность сделать подобный выбор так, как я описал.
Эту тему сложно исчерпать полностью, но , я думаю, самое основное было сказано и мы можем резюмировать.
По определению, система выборов , по которой выбирается городской голова у нас в Одессе (а это МАЖОРИТАРНАЯ СИСТЕМА АБСОЛЮТНОГО БОЛЬШИНСТВА в едином одномандатном городском округе) однозначно подразумевает, что победитель выборов должен набрать более 50% голосов избирателей (т. е., как минимум 50% + 1 голос). Это правило распространяется как на первый, так и на второй тур (повторное голосование) выборов. А значит, если этого не случилось, то нет возможности определить результат выборов, согласно действующему избирательному законодательству, что приводит нас к необходимости назначения повторных выборов.
Немає коментарів:
Дописати коментар